Wat is de WereldvrouwenKoor

Het WereldvrouwenKoor is opgericht in december 2014 als projectkoor voor het Charivari Festival op 24 januari 2015 in Musis Sacrum Arnhem.

Na de eerste twee optredens waren de vrouwen zó enthousiast, dat ze besloten door te gaan. Sindsdien zijn vele inspirerende optredens gevolgd.

Op 15 december 2015 is het koor een vereniging geworden, mede dankzij de grote steun van El Ele Dans- en Muziekschool Arnhem.

Het koor bestaat uit vrouwen met verschillende culturele achtergronden.

De deelneemsters brengen allemaal hun mooiste lied in, uit het land van herkomst in de moedertaal van hun (groot-)ouders. Vandaar dat het repertoire heel divers is, in vele talen, sferen en kleuren maar altijd passend in de sfeer van deze Wereld Vrouwen.

Onder de bezielende leiding van dirigente Monique Verhoeven, weten de vrouwen hun enthousiasme en ongedwongen sfeer over te brengen op het publiek. Plezier in het samen zingen gaan hand in hand met het bevlogen werken aan kwaliteit en sprekende programma’s.

Lijkt het je leuk mee te zingen en heb je een niet-Nederlands culturele achtergrond, dan ben je van harte welkom je aan te sluiten bij het koor.

Kom gerust eens kijken, luisteren en sfeer proeven op de repetities, elke donderdagavond (19:30-21:30 uur) bij

De Overkant, "Thuis voor de wijk" (Bethaniënstraat 242 Arnhem).

Ons lidmaatschap bedraagt €18,00 per maand. Voor vrouwen die dit moeilijk kunnen opbrengen kijken we in overleg wat wél haalbaar is, daarnaast zijn wij aangesloten bij de Gelrepas.

Ben je geïnteresseerd het koor uit te nodigen voor een optreden tijdens een festival, evenement of anderszins, neem dan contact op via het contactformulier.

Wil je het WereldvrouwenKoor (financieel of anderszins) ondersteunen?  Klik hier.