Nuria (Sopraan en Mezzo, Voorzitter)

Nuria Castells Molina - Spanje

Wat ik leuk vind aan het koor: "Naast hoe fijn het samen zingen is, voelt het koor extra bijzonder voor mij door de samenhorigheid. Dat wij allemaal ergens anders vandaan komen verbindt ons".

Judith (Alt 2, Secretaris & vervangend Penningmeester)

Judith de Wolf- Nederland

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Het voelt voor mij als thuis komen bij mijn zussen, waar ik mezelf mag zijn".

Camelia (Sopraan & Penningmeester)

Camelia Argint - Roemenië

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Het zingen in dit koor brengt mij vreugde, de zusterschap die ontstaat tussen de koorleden geeft mij een gevoel van thuis komen".

Susan (Sopraan, Algemeen bestuurslid)

Susan Blanco Valladares - Spanje

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Ik krijg energie van de andere dames; wij hebben altijd zoveel plezier met elkaar. Ook leer ik veel over andere culturen en woorden in andere talen. Dat vind ik erg leuk en boeiend".

Nermin Cingöz - Turkije
"Ik zing zelf niet in het koor maar geniet van de prachtige liederen die onze koorleden vol passie uitdragen".

Ons dirigent

Monique Verhoeven - Nederland

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Het Wereldvrouwenkoor is mij zeer dierbaar vanwege het samenzijn met alle verschillende prachtige dames, en vanwege hun bezielde, unieke en stralende zang".

Onze kanjers

Samhita (Alt 1)

Samhita Mundkur - India

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Music is a very big part of my life. I enjoy singing with the WVK because it offers me a wonderful opportunity to sing in many different languages, and to discover something about countries and places from where the music comes. Being together and sharing musical moments with such a diverse set of women is a special experience".

Duyen (Mezzo)

Duyen Nguyen - Vietnam

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Het geeft me een blij gevoel en ik houd van zingen".

Joyce (Alt 1)

Joyce van Zuylen - Nederland Indië

Wat ik leuk vind aan het koor:

"3 maanden na de start van het koor ben ik mee gaan zingen. Ik was net met pensioen. In de groep voelde ik mij zo thuis. De warmte en sfeer met de dames is zo geweldig, dat laat ik mij niet meer ontnemen, ook al is het soms best moeilijk voor mij met de taal van al die verschillende buitenlandse liedjes".

Elena (Mezzo)

Elena Giacchini - Italië

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Ik voelde gelijk dat ik hier op mijn plek was, omdat ik van muziek, zingen en dansen houd, maar ook van mensen-verhalen. Ik leer hier vrouwen van verschillende landen en culturen kennen wat mijn kleine wereld groter maakt!"

Judith (Alt 2)

Judith Burgzorg - Suriname

Wat ik leuk vind aan het koor:

"De gezelligheid, elkaar respecteren  en vooral de sfeer we lachen en we huilen met elkaar....En we zijn er voor elkaar".

Nishavda (Alt 2)

Nishavda Thullner - Duitsland

(roots in Polen)

Wat ik leuk vind aan het koor:

"De meeste vrouwen in het WKV leven niet in hun land van oorsprong om verschillende redenen. Sommigen hebben langere tijd in het buitenland doorgebracht. Het leven tussen verschillende culturen verbindt ons en wij geven het een stem met onze liederen".

Gaby (Alt 1)

Gaby Schäfer - Duitsland

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Het is een soort thuiskomen om samen te zingen met vrouwen van verschillende nationaliteiten. Ik word er gelukkig van en het geeft me veel rust".

Yonina  (Alt 1)
Yonina (Alt 1)

Yonina Chazan - Israël

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Zoveel verschillende culturen, veel liefde onderling en vooral samen muziek maken. Het samen zingen geeft mij een bijzondere gevoel van saamorigheid".

Isabelle (Mezzo)

Isabelle Badel - Frankrijk

Wat ik leuk vind aan het koor:

" We zijn als 'zussen' onderling en we zingen in verschillende talen. Wanneer we zingen geeft het mij altijd positieve energie, deze energie geven we met elkaar, met veel plezier door aan het publiek".

Maria (Mezzo)

Maria Gomez - Brazilië

Marieken (Alt 2)

Marieken van Bergen - Nederland

(voelt zich thuis in Tanzania)

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Geboren in Nederland maar opgegroeid in anderen landen met  internationale context, is het WVK heel vertrouwd voor mij. Samen zingen opent mijn  hart en ik heb  het gevoel dat we samen de wereld een beetje mooier maken. Dat vult mij met warmte!"

Niki (Sopraan)

Niki Koti - Griekenland

Wat ik leuk vind aan het koor:

"The most striking thing I felt when I went to the first rehearsal of the choir was how joyful and welcoming the environment and everyone was. Singing together with everyone brings me so much joy and love".

Martina (Mezzo)

Martina Lainata - Indonesië

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Samen met vrouwen uit een multiculturele samenleving jezelf kunnen verrijken door zang en muziek is voor mij belangrijk. Het is ook gezellig en fijn om met elkaar leuke dingen te delen".

Anna (Mezzo)

Anna Chow - China

Wat ik leuk vind aan het koor

"Ik was ervan overtuigd dat ik niet

kon zingen maar de zusters in het koor moedigden mij aan. En nu blijkt dat, hoewel ik iedere keer nieuwe technieken leer, ik wel degelijk kan zingen. Ik ben er graag, het geeft me een thuisgevoel".

Dashne (Mezzo)

Dashne Baban - Iraaks Koerdistan

Wat ik leuk vind aan het koor:

"Het is  leuk om samen te zingen met vrouwen uit verschillende culturen, het samen zingen geeft mij een vrij gevoel".